Morgan este un brand ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, în ciuda prezenţei ceva mai discrete pe piaţa auto mondială faţă de conaţionalii săi de la Rolls-Royce sau Aston Martin.
În ciuda caracterului retro al modelelor sale, tehnologia folosită de producătorul britanic este cât se poate de actuală, iar anul acesta, în cadrul Salonului Auto Geneva, vom vedea cea mai nouă materializare a acestui principiu.
Morgan Plus 8 este una dintre marile noutăţi pe care englezii o folosesc pentru a-şi face intrarea la salonul elveţian, în cel mai bun mod posibil. Cunoscătorii mărcii vor sesiza faptul că denumirea maşinii este doar un come-back, Plus 8 fiind un model apreciat pe piaţă până la scoaterea acestuia din producţie, în mod prematur, în 2004.
Totuşi, daca modelul precedent, a cărui frumoasă carieră începuse tocmai în 1968, folosea învechitele propulsoare cu opt cilindri de origine Rover, noua versiune beneficiază de un V8 de origine BMW, care pune la bătaie nu mai puţin de 398 CP.
Performanţele propulsorului de 4,8 litri vorbesc de la sine, astfel că, în afară de cuplul cifrat la 490 Nm, Morgan Plus 8 atinge 250 km/h şi realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde.
Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată, cu şase rapoarte, iar evacuarea sport va fi responsabilă nu doar de eficienţa adusă funcţionării propulsorului, ci şi de sunetul teribil ce va întoarce toate capetele celor curioşi.
Totuşi, Morgan Plus 8 înregistrează la ora actuală un record demn de menţionat, fiind cea mai uşoară maşină de serie, echipată cu un motor V8. Acest statut se adaugă celui pretins chiar de către cei de la Morgan, conform căruia Plus 8 beneficiază de cel mai rigid şasiu din segmentul cabrioletelor.
În afară de toate acestea, pasagerii vor beneficia de acoperişul din mohair cu dublă izolaţie, de aerul condiţionat şi tapiţeria de piele, precum şi de sistemul audio. Tot ce mai trebuie este o zi cu soare şi un drum bun.